That hair?

Mitt stackars misshandlade, locktångade, plattångade, slingade hår har verkligen inte mått bra på senaste tiden så jag har satt det på riktig detox. Har börjat med balsammetoden (som Kenza, ja - ni kan läsa mer om den här) vilket fungerar bra på mitt hår eftersom det är så pass torrt. Det enda jobbiga är att jag har behövt säga bye bye till min Morrocan Oil som inte fungerar tillsammans med BM.
 
I helgen planerar jag även att klippa bort min slitna toppar. Funderar på att antingen behålla håret så långt som möjligt men eventuellt klippa till en lång snelugg och klippa upp det en aning för volymens skull. Alternativ nummer två är att klippa axellångt som på de tre nedersta bilderna . Tycker att det är riktigt snyggt och det kan ju vara kul med lite variation eftersom jag i stort sett alltid haft långt hår
 
 
När det kommer till färgen så är väl det bästa för håret att behålla det som det är nu, vilket är någon lags ombre liknande hårfärg a.k.a en klassisk jäkla utväxt. Men jag tycker faktiskt att det är snyggt så länge skillnaden inte är allt för stor! Eller så jämnar jag ut färgen genom att färga det i en lite mörkare, varm, chokladig ton.
 
 
Hmm, mycket att tänka på, som ni märker!
(Förresten, hur bra har man det inte om ens största problem är hår?!)
 
♥Amanda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0