Nattliga Funderingar

Ligger och lyssnar på ljuden från restaurangen precis nedanför mitt fönster.
Det låter så härligt med allt skålande, allt skratt och musiken. För en liten stund sen kom världens åskväder, det har dragit förbi nu, men regnet verkligen vräkte ner. Öppnade fönstrerna på vid gavel och såg hur folk på gatorna spang åt alla håll. Jag vet inte varför, men just precis då i det ögonblicket kände jag mig så lycklig.
Brukar ni också känna så? En sekund då allt bara faller på plats och man ser allt så klart, en sekunds fullständig lycka.
 
Man borde nog ta vara på dessa ögonblick betydligt bättre. Stanna upp en minut och känna efter. Men å andra sidan, för att kunna känna äkta lycka behöver man ibland känna äkta olycka.
 
Jag gillar mina Oslo-resor. Alltid när jag är här så brukar jag uppleva dessa ögonblick, Kanske är det för att jag får tid för mig och bara mig i några dagar.
 
Hur mycket jag ens gillar att vara här måste jag dock erkänna att jag tusen gånger skulle vara i Portugal med Lukas. Eller i Stockholm med Lukas. Eller här med Lukas. Eller i en skokartong med Lukas. Aja, you get the point!
På lördag blir det i alla fall jag och Lukas i min nya lägenhet, det om något blir jag lycklig över!
 
♥Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0